مگمگ دیجی!

یک سایت درباره همه چی!

مگمگ دیجی!

یک سایت درباره همه چی!

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵ ق.ظ

نحوه خرید دستکش ایمنی و دستکش کار

انواع دستکش ایمنی

ستفاده صحیح و مراقبت از دستکش ایمنی محافظ جنبه مهمی برای اطمینان از ایمنی همه در محل کار است. حتی یک صدمه کوچک می تواند هزینه کامل استفاده از دست کارگر را خرج کند یا مانع عملکرد او شود. در برخی شرایط ، استفاده نادرست از دستکش ایمنی نه تنها می تواند ایمنی شخصی را که به آن می پوشد بلکه حتی ایمنی دیگران را نیز به خطر بیندازد (مانند هنگام دست زدن به مواد شیمیایی سمی و پخش آن در خارج از محل کار روی دستکش).

خرید دستکش ایمنی

به همین دلیل است که دستکش مناسب ، بازرسی ، نگهداری و مراقبت صحیح از آن بسیار حیاتی است. آموزش تهیه دستکش برای کارگران تنها اولین قدم برای اطمینان از ایمنی دست آنهاست . آنها همچنین باید در استفاده صحیح از دستکش خود آموزش ببینند ، دلیل ضروری بودن آنها را یاد بگیرند ، اینکه چه زمانی باید پوشیده شوند و کدام نوع دستکش برای کدام شغل مناسب است. آموزش محافظت از دست باید شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی پوشیدن ، تنظیم و از بین بردن دستکش به طور صحیح باشد ، و باید به طور خلاصه محدودیت های PPE را ارائه دهد. همچنین بهتر است نمایشی از نحوه تشخیص علائم ساییدگی و پارگی انجام شود.

موارد استفاده از دستکش کار

 این آموزش همچنین باید مراقبت و نگهداری مناسب را انجام دهد ، که همیشه باید طبق توصیه های سازنده انجام شود. جزئیات آموزش در مورد استفاده و مراقبت از دستکش باید با ذکر تاریخ آن (و تاریخ هر یک از تجدید کنندگان بعدی) ، که آن را انجام داده است ، نام کارگران شرکت کننده و مباحث آموزش داده شده ذکر شود. این سوابق به افسران ایمنی کمک می کند تا برنامه را تحت نظر داشته باشند ، برای به روزرسانی برنامه ریزی کنند و اثربخشی آن را ارزیابی کنند استفاده اساسی و مراقبت دستکش ایمنی و های کار باید راحت جا بیفتند و هرگز خیلی تنگ و خیلی گشاد نباشند. مطالب باید متناسب با نوع کار انجام شده باشد و در مقابل وظایف انجام شده بایستد. کارگران باید تمام اطلاعات مربوط به دستکش خود را داشته باشند ، از جمله قابل استفاده مجدد بودن یا نبودن آن هستند. در صورت وجود ، کارگران باید بدانند که چه مدت می توان از دستکش استفاده کرد. به عنوان مثال ، دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی می توانند مورد استفاده مجدد قرار بگیرند اما انتخاب این کار باید با دقت انجام شود ، با توجه به ویژگی های جذب کننده دستکش ، سمیت مواد شیمیایی که در تماس هستند و حتی مدت زمان قرار گرفتن در معرض ، ذخیره سازی شرایط و دما هرگز دستکش های یکبار مصرف را نشویید و استفاده مجدد نکنید. دستکش ها را تمیز و خشک نگه دارید.

دستکش ایمنی و کاربرد های آن

 دستکش را برای استفاده از آن در شرایط مناسب نگهداری کنید. به عنوان مثال ، دستکش های عایق لاستیکی باید در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شوند که از منابع گرما یا بخار دور باشد. هیچ چیز نباید بالای دستکش قرار گیرد زیرا ممکن است شکل آنها را مخدوش کند. در صورت خراب شدن دستکش یا نیاز به شستشو یا خشک شدن ، اطمینان حاصل کنید که جفت های پشتیبان همیشه در دسترس هستند. قبل از هر بار استفاده ، سوراخ ، پارگی ، ترک ، تغییر رنگ ، سفتی و سایر آسیب ها یا علائم آسیب را بررسی کنید. بازرسی بصری ممکن است در بسیاری از موارد کافی باشد ، اما گاهی اوقات ، بسته به نوع دستکش ، می توان بازرسی دقیق تری انجام داد (به عنوان مثال ، پر کردن برخی از دستکش ها با آب می تواند نشت سوراخ سوراخ را نشان دهد). استفاده و دفع صحیح دستکش در مراکز بهداشتی درمانی به دلیل احتمال آلودگی نیاز به توجه بیشتری دارد. دستکشهای فرسوده یا آسیب دیده را فوراً تعویض کنید. سعی نکنید آنها را تعمیر یا وصله کنید ، مگر اینکه نوع دستکش به گواهینامه سازنده اجازه تعمیر دهد. ملاحظات اضافی ارزیابی دوره ای یک برنامه PPE برای اطمینان از ارتباط و موفقیت مداوم آن مهم است. شرایط و عملکردها ممکن است تغییر کند یا ممکن است PPE جدید و بهتری در دسترس باشد ، بنابراین برای به روز نگه داشتن برنامه بسیار حیاتی است.

خرید دستکش ایمنی

 برای خرید دستکش ایمنی به ابزارآلات سانکس به آدرس sunex-tm.com مراجعه کنید!

علاوه بر این ، هر برنامه PPE باید شامل آموزش استفاده صحیح و مراقبت از تجهیزات باشد ، نه تنها برای افزایش مفید بودن تجهیزات بلکه برای اطمینان از اینکه همیشه از دست کارگران محافظت می کند و به طور گسترده از معیشت آنها محافظت می کند. حتی یک قطعه کاملاً جدید از PPE ، اگر به صورت نادرست نگهداری یا تمیز شود ، می تواند باعث آسیب دیدگی های ضعیف شود ، بنابراین نگهداری صحیح آن به اندازه استفاده مناسب از آن برای ایمنی در دست مهم است.

 

این مطلب به نقل از دستکش ایمنی (sunex-tm.com) نوشته شده است!

۹۹/۱۰/۰۹
کامران بوریایی

دستکش ایمنی